Když chceš něco vyhrát, běhej sto metrů. Když chceš něco zažít, běhej maraton. (Emil Zátopek)

Srpen 2016

1T3D

9. srpna 2016 v 15:00 | Emma |  Běžím o život
Pondělí 8.8.2016

Bohužel jsem minulý týden nezvládla jít běhat ještě v neděli. Byl to náročný víkend. Každopádně jsem to dohnala v pondělí. Zjistila jsem, že jít běhat dvě hodiny po jídle není dobrý nápad. Když jsem přijela z práce, měla jsem strašný hlad a sežrala na co přišla. Pak se můžu divit....

Prozatím : 20:39 min - 5min na rozehřátí jsem přeskočila, dala jsem si pár skoků přes švihadlo a 10 sedů lehů.
vzdálenost : 1,61 mil
průměrná rychlost: 4,68 mil za hodinu :D tak to je vážně rychlost ( jednu míli bych dala za 12:49 min.)

Na závěr jsem si dala minutu ještě mimo měření, jestli zvládnu ve středu 90s běh. Ano, Ano zvládnu. Dokonce jsem si nakonec zasprintovala asi 100m domů :-) I když mi bylo těžko, zatím to byl můj nejkrásnější běh :-)

1T2D

8. srpna 2016 v 19:56 | Emma |  Běžím o život
Sobota 6.8.2016

Opět střídavý běh a chůze. Běh 60s a chůze 90s.
Dnešní tréninkový běh byl dost naprd. V pátek jsme byli posedět v hospůdce. Popili jsme, každý pár piv (4) a jeli zase zpátky domů. No domů....po cestě jsme se stavili ještě v jendé hospůdce (2 piva a grilovaná krkovička se štouchanýma bramborama.)
Byla to sice opravdu mňamka, ale v sobotu se běželo opravdu těžko. Byla jsem ve tři, protože všest už jme měli být na další akci s přáteli. Což bylo fajn, dokonce i s pohybem, ale stejně..... domů jsme se vrátili až kolem třetí hodiny ranní, takže jsem ještě odpoledne u koní nebyla pořádně probuzená. A to jsem tam jela na kole.

Cestu a rychlost dodám, až zjistím, proč nemůžu stáhnout z aplikace endomondo mapy.... Mít windows v mobilu je vážně výhra.

čas: 25:03
vzdálenost 1,86 mil
průměrná rychlost 4,45 mil za hodinu
kalorie: 242 kcal

Trénink na 5 km

3. srpna 2016 v 17:18 | Emma |  Běžím o život
Od gauče ke kouči. Jak se připravit na svůj první 5 km běh
TÝDEN1. DEN (1D)2. DEN (2D)3. DEN (3D)
1. (1T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak střídej 60s běh s 90s chůzí. Celkem 20 minut.5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak střídej 60s běh s 90s chůzí. Celkem 20 minut.5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak střídej 60s běh s 90s chůzí. Celkem 20 minut.
2. (2T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom střídej 90s běh s 2 min. chůzí. Celkem 20 minut.5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom střídej 90s běh s 2 min. chůzí. Celkem 20 minut.5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom střídej 90s běh s 2 min. chůzí. Celkem 20 minut.
3. (3T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak opakuj 2krát: běh 200 m (nebo 90s), chůze 200 m (nebo 90s), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak opakuj 2krát: běh 200 m (nebo 90s), chůze 200 m (nebo 90s), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak opakuj 2krát: běh 200 m (nebo 90s), chůze 200 m (nebo 90s), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.)
4. (4T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom: běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 2:30min.), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom: běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 2:30min.), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom: běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 2:30min.), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.)
5. (5T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak: běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.), běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.), běh 800 m (nebo 5 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak: běh 1,2 km (nebo 8 min.), chůze 800 m (nebo 5 min.), běh 1,2 km (nebo 8 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 3 km (nebo 20 min.) bez chůze
6. (6T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom: běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.), běh 1,2 km (nebo 8 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.), běh 800 m (nebo 5 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak: běh 1,5 km (nebo 10 min.), chůze 400 m (nebo 5 min.), běh 1,5 km (nebo 10 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom běh 3,5 km (nebo 21 min.) bez chůze
7. (7T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 4 km (nebo 25 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 4 km (nebo 25 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 4 km (nebo 25 min.)
8. (8T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom běh 4,5 km (nebo 28 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom běh 4,5 km (nebo 28 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom běh 4,5 km (nebo 28 min.)
9. (9T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 5 km (nebo 31 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 5 km (nebo 31 min.)Závěrečný trénink! 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 5 km (nebo 30 min.) Gratulujeme ti!
- See more at: http://www.bezvabeh.cz/clanek/2408-od-gauce-ke-kouci-jak-se-pripravit-na-svuj-prvni-5-km-beh#sthash.m7GkBWOu.dpuf


Restart aneb chce to plán.

2. srpna 2016 v 20:12 | Emma |  Běžím o život
Selhala jsem. V jednom měsíci dvě dovolené, kde se chodilo každý den. Do kopce z kopce (Beskydy, Střední Čechy) vždy celý den. Takže nebyla síla ani chuť ani nálada se rozběhnout a cokoli dělat. Večer jsem si sedla do křesílka, opekla špekáček a byla ráda, že jsem ráda. Tady jsem zjistila, že bez plánu to prostě nejde. ( A taky jsem přečetla super knížku o běhání, článek o ní přidám zítra + malé vylepšení blogu pro přehlednost.)

Řekla jsem si, že se pustím do tréninku na 5km "Od gauče ke kouči"
Trénink je 3x v týdnu. Jelikož mám ještě permici na H.E.A.T. a dva dny v týdnu jsem u koníků, rozvrhnu to trošku nepravidelně, ale dokud nedochodím permanentku, tak to tak prostě budu zvládat.

Pondělí - Volno
Úterý - Běh
Středa - H.E.A.T
Čtvrtek- Koně
Pátek - Běh
Sobota - Běh
Neděle - Koně.
Je to sport skoro každý den, ale ve čtvrtek u koníků jezdím na vyjížďky a nemořím se na jízdárně, takže by se to trošku dalo brát jako odpočinek

Takže 1 Týden 1 Den:
5min rychlá chůze na rozehřátí a potom střídání 60s běh a 90s chůze. To celé opakovat 20 minut. Běžela jsem běžela a Endomondo měřilo.


No a takle jsem dopadla....plná energie jsem se vrátila domů. Celkově byl tento běh super. Cítila jsem se dobře a konečně jsem si připomněla, proč jsem se vlastně do běhu pustila. Myslím, že k prvnímu dni bych přidala usměvavého smajlíka a smajlíka skákajícího do vzduchu, rozhazujícího ruce i nohy :D První týden naštěstí není tak náročný. Bude hůř.

Už se těším na pátek nebo-li T1D2 (Týden první, den druhý).