Když chceš něco vyhrát, běhej sto metrů. Když chceš něco zažít, běhej maraton. (Emil Zátopek)

1T3D

9. srpna 2016 v 15:00 | Emma |  Běžím o život
Pondělí 8.8.2016

Bohužel jsem minulý týden nezvládla jít běhat ještě v neděli. Byl to náročný víkend. Každopádně jsem to dohnala v pondělí. Zjistila jsem, že jít běhat dvě hodiny po jídle není dobrý nápad. Když jsem přijela z práce, měla jsem strašný hlad a sežrala na co přišla. Pak se můžu divit....

Prozatím : 20:39 min - 5min na rozehřátí jsem přeskočila, dala jsem si pár skoků přes švihadlo a 10 sedů lehů.
vzdálenost : 1,61 mil
průměrná rychlost: 4,68 mil za hodinu :D tak to je vážně rychlost ( jednu míli bych dala za 12:49 min.)

Na závěr jsem si dala minutu ještě mimo měření, jestli zvládnu ve středu 90s běh. Ano, Ano zvládnu. Dokonce jsem si nakonec zasprintovala asi 100m domů :-) I když mi bylo těžko, zatím to byl můj nejkrásnější běh :-)
 

1T2D

8. srpna 2016 v 19:56 | Emma |  Běžím o život
Sobota 6.8.2016

Opět střídavý běh a chůze. Běh 60s a chůze 90s.
Dnešní tréninkový běh byl dost naprd. V pátek jsme byli posedět v hospůdce. Popili jsme, každý pár piv (4) a jeli zase zpátky domů. No domů....po cestě jsme se stavili ještě v jendé hospůdce (2 piva a grilovaná krkovička se štouchanýma bramborama.)
Byla to sice opravdu mňamka, ale v sobotu se běželo opravdu těžko. Byla jsem ve tři, protože všest už jme měli být na další akci s přáteli. Což bylo fajn, dokonce i s pohybem, ale stejně..... domů jsme se vrátili až kolem třetí hodiny ranní, takže jsem ještě odpoledne u koní nebyla pořádně probuzená. A to jsem tam jela na kole.

Cestu a rychlost dodám, až zjistím, proč nemůžu stáhnout z aplikace endomondo mapy.... Mít windows v mobilu je vážně výhra.

čas: 25:03
vzdálenost 1,86 mil
průměrná rychlost 4,45 mil za hodinu
kalorie: 242 kcal

Trénink na 5 km

3. srpna 2016 v 17:18 | Emma |  Běžím o život
Od gauče ke kouči. Jak se připravit na svůj první 5 km běh
TÝDEN1. DEN (1D)2. DEN (2D)3. DEN (3D)
1. (1T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak střídej 60s běh s 90s chůzí. Celkem 20 minut.5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak střídej 60s běh s 90s chůzí. Celkem 20 minut.5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak střídej 60s běh s 90s chůzí. Celkem 20 minut.
2. (2T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom střídej 90s běh s 2 min. chůzí. Celkem 20 minut.5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom střídej 90s běh s 2 min. chůzí. Celkem 20 minut.5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom střídej 90s běh s 2 min. chůzí. Celkem 20 minut.
3. (3T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak opakuj 2krát: běh 200 m (nebo 90s), chůze 200 m (nebo 90s), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak opakuj 2krát: běh 200 m (nebo 90s), chůze 200 m (nebo 90s), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak opakuj 2krát: běh 200 m (nebo 90s), chůze 200 m (nebo 90s), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.)
4. (4T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom: běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 2:30min.), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom: běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 2:30min.), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom: běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 2:30min.), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.)
5. (5T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak: běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.), běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.), běh 800 m (nebo 5 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak: běh 1,2 km (nebo 8 min.), chůze 800 m (nebo 5 min.), běh 1,2 km (nebo 8 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 3 km (nebo 20 min.) bez chůze
6. (6T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom: běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.), běh 1,2 km (nebo 8 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.), běh 800 m (nebo 5 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak: běh 1,5 km (nebo 10 min.), chůze 400 m (nebo 5 min.), běh 1,5 km (nebo 10 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom běh 3,5 km (nebo 21 min.) bez chůze
7. (7T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 4 km (nebo 25 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 4 km (nebo 25 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 4 km (nebo 25 min.)
8. (8T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom běh 4,5 km (nebo 28 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom běh 4,5 km (nebo 28 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom běh 4,5 km (nebo 28 min.)
9. (9T)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 5 km (nebo 31 min.)5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 5 km (nebo 31 min.)Závěrečný trénink! 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 5 km (nebo 30 min.) Gratulujeme ti!
- See more at: http://www.bezvabeh.cz/clanek/2408-od-gauce-ke-kouci-jak-se-pripravit-na-svuj-prvni-5-km-beh#sthash.m7GkBWOu.dpuf

 


Restart aneb chce to plán.

2. srpna 2016 v 20:12 | Emma |  Běžím o život
Selhala jsem. V jednom měsíci dvě dovolené, kde se chodilo každý den. Do kopce z kopce (Beskydy, Střední Čechy) vždy celý den. Takže nebyla síla ani chuť ani nálada se rozběhnout a cokoli dělat. Večer jsem si sedla do křesílka, opekla špekáček a byla ráda, že jsem ráda. Tady jsem zjistila, že bez plánu to prostě nejde. ( A taky jsem přečetla super knížku o běhání, článek o ní přidám zítra + malé vylepšení blogu pro přehlednost.)

Řekla jsem si, že se pustím do tréninku na 5km "Od gauče ke kouči"
Trénink je 3x v týdnu. Jelikož mám ještě permici na H.E.A.T. a dva dny v týdnu jsem u koníků, rozvrhnu to trošku nepravidelně, ale dokud nedochodím permanentku, tak to tak prostě budu zvládat.

Pondělí - Volno
Úterý - Běh
Středa - H.E.A.T
Čtvrtek- Koně
Pátek - Běh
Sobota - Běh
Neděle - Koně.
Je to sport skoro každý den, ale ve čtvrtek u koníků jezdím na vyjížďky a nemořím se na jízdárně, takže by se to trošku dalo brát jako odpočinek

Takže 1 Týden 1 Den:
5min rychlá chůze na rozehřátí a potom střídání 60s běh a 90s chůze. To celé opakovat 20 minut. Běžela jsem běžela a Endomondo měřilo.


No a takle jsem dopadla....plná energie jsem se vrátila domů. Celkově byl tento běh super. Cítila jsem se dobře a konečně jsem si připomněla, proč jsem se vlastně do běhu pustila. Myslím, že k prvnímu dni bych přidala usměvavého smajlíka a smajlíka skákajícího do vzduchu, rozhazujícího ruce i nohy :D První týden naštěstí není tak náročný. Bude hůř.

Už se těším na pátek nebo-li T1D2 (Týden první, den druhý).

Nesnídám, nesvačím, nestihnu to, nestačím....

27. června 2016 v 18:50 | Emma |  Běžím o život
... promiňte vážení, mám veliké zpoždění.

Asi to každý znáte. Připadáte si jako brouk Kvapník, nestíháte ani to, co byste měli, natož tak to, co byste chtěli.
Naposledy jsem psala v úterý. Takže...

Středa: H.E.A.T. + posilování bříška
Prostě kardio a bříško. Myslím si, že tady jsem se posunula už trošku dál. Hodinu kardia už jedu v pohodě, sice se zadýchám, ale ne tak jako na začátku a po posilování bříška se následující dny už můžu smát :D, to mi před tím nešlo. Tak mě to bolelo, že jsem nebyla schopná ničeho.

Čtvrtek: Kolo+ Koně
Každý čtvrtek jezdím na kole 4,5 km do stáje, kde bydlí koník, na kterého si platím část ustájení a ježdění. Je to anglický plnokrevník, dopředný, někdy trošku temperamentní a zlobivý, ale úžasný parťák. Jeli jsme na asi hodinovou vyjížďku do polí. Bylo to perfektní. Cválali jsme do kopce, krokovali z kopce, uskakovali před srnkou, plašili nás zajíci…..no sranda. Nožky mě trošku bolely, ale když jsem sedla na kolo a valila zpátky domů, tak jsem to asi nějak rozhýbala.

Pátek + Sobota
37 °C takže jsem byla zalezlá doma a nedělala lautr nic :D

Neděle: Rychlá chůze okolo rybníka, kolo+koně
Neděle už by se dala nazvat sportovním dnem. Dopoledne jsem se vydala na delší procházku kolem rybníku ve vesnici, kde žijí moji milovaní rodiče. Procházka je cca 5 km. Bylo dusno, horko, ale lepší než pátek a sobota. Neběhala jsem, protože to prostě nešlo. Odpoledne, když jsme dorazili domů, vzala jsem kolo a frčela za koníkem. Stejná akce jako čtvrtek, ale venku jsme byli 2 hodiny a perfektně jsme se protáhli. Koník si vrčel jak urvaný ze řetězu a já měla co dělat, abych všechny jeho vylomeniny useděla a nezůstala vyset někde na stromu. :D

Pondělí: to je dnes
Uklízecí den. Peru, uklízím, vařím...klasika, když jste celý víkend mimo domov. Večer si dám pár sklapovaček, zaskáču si přes švihadlo a budu ráda, že jsem ráda.

Zítra mě čeká zase Velký Indián. Takže 4,6 km. Těším se, těším. A musím podotknout, že se mi velmi zlepšila kondice. Poznávám to, když jdu do práce, šlapu schody, běžím na tramvaj (skoro každé ráno). Takže zařadím ještě více běhu a budu lepší a lepší a lepší. Držím si palce :D

Velký Indián a nové boty

21. června 2016 v 21:04 | Emma |  Běžím o život
V sobotu jsem si koupila nové botky. Jsem z nich absolutně nadšená. V neděli jsem je byla "jakože" zaběhnout s mým nejmilejším parťákem. Foto prosím zde:


Úplně jsem se do nich zamilovala a tak jsem si řekla, že než půjdu ve středu na H.E.A.T. ještě je pořádně zašlápnu na trase, kterou nazývám Velký Indián. Tato trasa měří dohromady 4,6 km. Já jsem teda doběhla se dvěma krátkýma, asi minutovýma přestávkama až k letišti, mrkla jsem na odlet letadla a zpátky už mit to teda vůbec nešlo, tak jsem to raději vypla. No, endomondo ukazuje, že jsem tu třičtvrtinu trasy zvládla takto: 20min39s spálila jsem 214 kcal :-( to se mi zdá teda málo a průměrná rychlost byla 9,48 min/mil - tak vím, že musím prostě zabrat.

A tady ještě pár fotek :-)


Rozhovor s Jennifer Morrison

17. června 2016 v 19:15 | Emma |  Četla jsem...
Nedávno jsem narazila na super rozhovor s Jennifer Morrison. Mojí nejoblíbenější z nejoblíbenějích. Jak v seriálu Once Upon a Time, tak ve svém soukromém životě je naprosto skvělá. Inspiruje mě k sebelásce, běhu, cvičení, zdrávé stravě.... Jednoduše ji miluju :-)


Herečka Jennifer Morisson je skvělý příklad rovnováhy. Zatímco na sobě maká šest dní v týdnu, dopřává si každou neděli oblíbenou večeři, při které nesmí chybět těstoviny.
Zastihli jsme herečku z Once Upon a Time u Dannyho Mayera (restaurace) a udělali rozhovor o cvičení, červeném koberci a účtech na instagramu, bez kterých nemůže žít.


Shrnutí aneb noťas zase doma!

10. června 2016 v 19:44 | Emma |  Běžím o život
Asi jste si všimli, že jsem delší dobu nepřidala žádný článek o běhání. Není to o tom, že bych se na to vykašlala, to vůbec ne. Jen se na mě můj milovaný noťásek vyprdl a přestal spolupracovat. Přišla jsem o všechny data, fotky, filmy... No znáte to všechno je v haj.lu. Naštěstí mám kolem sebe pár schopných lidí, kteří mi pomohli a noťas dali do kupy.

V těchto těžkých chvílích mi dělal největšího kamaráda diář. Do téhle zázračné knížečky si lepím motivační obrázky, hesla, nálepky, zaznamenávám si co sním, jak cvičím a jak běhám. ( Třeba se někdy dočkáte i fotek, jak takový diář vypadá)

Nicméně. Za těchto 10 nefunkčních dní jsem byla 3x běhat a absolvovala jsem hodinu H.E.A.T.u. Jednu dokonce s posilováním břicha. Bylo to super a už se těším na další hodiny :-) na tomto sportu si člověk vytvoří závislost.

Běh aneb poznej své tělo

30. května 2016 v 22:19 | Emma |  Běžím o život
30.5.2016

Kvůli zdravotním komplikacím jsem se týden nedostala ven, ale včera jsem byla na delší procházce a dnes jsem zase vyběhla.

Trasa byla stejná jako posledně, ale teď jsem ji zvládla o cca 10 min dřív. Uprostřed a ke konci jsem totiž přidala krátký sprint / asi 60 metrů jako ve škole :D / a celkově jsem, myslím, běžela déle.


Mám z toho moc dobrý pocit. Celkově jsem nabitá energií. Dost na tom že je 22:15 a asi před hodinou a půl jsem doběhla :D Jop, jsem blázen.

Dnes jsem se zaměřila na dýchání nosem, výdech pusou. Pomalejší tempo, spávný došlap a nevyskakování nahoru. Celkem mi to šlo a běželo se mi mnohem líp. Každý ať si říká co chce. Běh si musí každý nastavit sám. Když člověk věnuje trošku pozornosti tomu, jak tělo funguje při běhu, zmizí píchání v boku a je z toho nakonec větší požitek :-) Jen se trošku poslouchat.

Jo, a pamatujete si ze sportovek atletickouj abecedu? Taky fajn způsob, jak připravit tělo k tomu, že se něco bude dít.

Jupí, konečně zase venku.

Malý Indián

24. května 2016 v 6:54 | Emma |  Běžím o život
23.5.2016
S aplikací Runtastic, dokonalým playlistem, běžeckýma teniskama a modrýma sluchátkama jsem se vydala na svůj prvni indiánský běh.

Konečně jsem se dokopala k běhu. No k "běhu". Nevím přesně co to bylo. Slimáčí tempo začátečníka. No znáte to.
Zjistila jsem, že toho moc neuběhnu, tak jsem střídala běh s krokem. Rychlým, pravidelným krokem. Aspoň ten mi jde (díky H.E.A.Te :D)

No asi po pěti minutách jsem zjistila, že Runtastic prostě spolupracovat nebude, takže stahuju Endomondo.

Trasa měřila 2,8 km. Běžela jsem od domu, u přejezdu jsem zpomalila do kroku a po asi minutě chůze jsem se zase rozběhla. Tak jsem to prostřídala ještě dvakrát. Trasa mi trvala cca 25 min. Čekala jsem, že to teda bude trošku lepší. Nicméně, když jsem dohopsala domů, měla jsem úžasný pocit ze sebe sama. Jooooo, dokopala jsem se.




Kam dál